Victoria Silvstedts favorit makeup!

För en tid sedan så var jag på en boksignering av Anna Bensons Rosa Kokboken. Då var även Victoria Silvstedt där, och jag fick mej en liten pratstund med henne! Det roliga var att jag hade med mej min hund som är väldigt folkskygg när det är någon som hon inte känner, men när den nästan 2 meter långa Victoria fick syn på min hund Luna så kastade hon sig ner på golvet för att klappa henne. Och Luna satt snällt stilla och lät sig klappas & kelas av Victoria Silvstedt! Det har typ aldrig hänt förut! De personer som Luna gillar, gillar även jag! Hundar har en tendens att känna av vem som har en positiv aura & vise versa! :)
Så nog om det och nu över till makeup-delen som ju  detta blogginlägg handlar om! Jag har listat några av Victoria Silvstedts absoluta favorit make up när hon är privat. Hennes favorit märke är MAC, och hennes favorit makeup artist heter Nora Aoun som hon även är god vän med, och som brukar brukar hänga med Victoria på hennes resor.
För att Victoria skall få en naturlig sminklook så använder hon en concealer från MAC NC 35 för att täcka under ögonen och små finnar med. Sedan lägger hon på foundation från MAC med spe 35,  MAC blot Power medium dark - ett pressat puder som används av makeup artister och för förbättring av makeupen.  Victoria använder oftast en creme rouge från MAC i färgen rosa/röd som även kan användas på läpparna. För kontur av ögonbryn & ögon så använder hon Bobbi Brown. Mascaran är från Lancome och är vibrerande.Sälj bara i USA. Sedan använder hon så klart lösögonfransar till fest.  Ett av hennes absoluta favorit läppglans kommer även det från MAC och heter Pink Lemonade, som är skimrande i en korallrosa ton. Självklart har även jag detta läppglans hemma,och det är även ett av mina favoriter på sommaren! :)

Mitt möte med Victoria!

Några av Victorias makeup produkter

Läppglans från MAC i färgen Pink Lemonade

Kommentarer

Populära inlägg