Jul & Nyår på Gran Canaria- Gloria Palace Thalasso

Hej på er kära läsare!

Jag vet att jag varit lite dålig på att uppdatera bloggen sista tiden, men jag har haft fullt upp med massa annat. Vi har bland annat nyligen kommit hem från Gran Canaria där vi varit i 14 dagar och firade både Jul & Nyår.
Hotellet vi bodde på heter Gloria Palace Thalasso Spa, och ligger i Puerto Rico längst ner på södra sidan av ön. Det var nu 5:e gången vi åker dit och bor på samma hotell.  😂 Jag vet, jag har fått frågan några gånger om att varför åker vi bara till Gran Canaria på vintern och inte längre bort som till Thailand, eller något lite mera exotiskt ställe? 😀 Jo, det är ju som så att det vi är ute efter är ett solsäkert ställe där man kan koppla av och bada i havet, samt att vi flyger ju alltid med hund. Så därav kan vi inte flyga längre än 6 timmar annars skulle det bli för långt för Luna. När vi flyger så flyger vi alltid med SAS då vi får ha henne som handbagage. Enda bolaget från Sverige hittils tyvärr!
Att vi sedan har valt Puerto Rico på G-C är för att det är ett av de mest solsäkra platserna på ön då det ligger skyddat av bergen så det blåser knappt något och är oftast strålande sol och så finns den fina sandstranden Amadores där med sitt turkosa vatten.

Lite kort om hotellet Gloria Palace Thalasso Amadores.

Gloria Palace Thalasso Hotell ligger på berget i Puerto Rico och har hiss ner till strandpromenaden. Hotellet tar även de emot små hundar! Hotellet har även alla faciliteter som vi önskar. Det är även det största Thalasso Spa Hotellet i Europa. Hotellet har en strålande utsikt över Atlanten. Två härliga poolområden med uppvärmda pooler. Separat barnpool, solstolar, och parasoller. Pool-snackbar. Lekplats och barnklubb i hotellets regi. Gym & Tennis finns.

Stor Spaanläggning med thalassoterapi med salt vatten i och olika stationer med undervattensmassage för alla muskelgrupper. På hotellet finns flera barer och en buffe´resturang. Butiker och även frisör.
Jag har den här gången även fått äran att lära känna hotellets Direktör Lidia Noda som är så gullig och trevlig! Ni hittar nedan en bild på oss från Nyår! :)

Mina dagar där nere började med att jag varje dag klev upp klockan 07:00 varje morgon, åkte då ner till resturangen där jag började med att dricka varmt vatten med pressad citron och honung i för att bota min förkylning. Efter det så gick jag till gymmet där jag joggade lätt några km. Åkte sedan upp till rummet, tog ut Luna till hotellets gräsmatta, duschade, väckte sedan John kl 10:00 och då gick vi ner till den fantastiska frukostbuffén. Efter det mellan11-12 tiden  tog vi en lite längre promenad med Luna ner i Puerto Rico varje dag, samtidigt som städerskan passade på att fixa vårat rum. Vi fick pussla lite med tiderna, då vi inte ville lämna Luna i rummet själv med städerskan. Sedan kunde vi slappa ett par timmar vid stranden, poolen, eller ta bilen på någon mysig utflykt på ön. Vi har alltid halvpension på hotellet där , så då ingick även middagsbuffén som var av olika teman varje dag som tex Italienskt,Grekiskt, Cuba, Mexikanskt, Skandinaviskt, Kanarisk.






Jag och Lidia Noda  som är Direktör & VD för Gloria Palace Thalasso.

























Kommentarer

Populära inlägg