Choklad-bud från MAVALA i små nagellacks former

Döm om min förvåning när en chokladälskare som jag igår fick hemleverans från det schweiziska märket MAVALA med en chokladask! :) För er som inte vet så har jag ett samarbete med det märket just nu, där jag testar och bloggar om deras produkter! Har bloggat om deras nya höstkollektion på just nagellack tidigare, och skall skriva mer om deras övriga produkter! Chokladbitarna var ju bara såå söta, och så klart var de formade som deras små mini nagellack! Bara älskar det!! Så gulliga så man nästan inte vill förstöra dem..haha!  :)
Dock finns det ju vissa hälsofördelar även med choklad , så här har jag listat några dock inte i för stora mängder så klart! :)

1. Skyddar mot hjärtsjukdom- Kakao har en skyddande effekt mot hjärt och kärlsjukdomar har flera studier visat men orsaken upptäcktes av en forskargrupp vid Linköpings universitetet.

2. Mörk choklad är snällt mot blodsockretI en studie som utfördes av forskare vid Karolinska institutet.

3. Blodtrycket kan hållas i check- Det bittra ämnet i choklad teobromin, tros vara det som håller blodtrycket i schack.

4. Minskar risken för stroke- I en studie som omfattade 33000 medelålders kvinnor i Sverige var det de som åt mest choklad som löpte 20 procent mindre risk för att få en stroke.

5. Innehåller vitaminer och mineraler- Förutom antioxidanter innehåller choklad också en hel del olika mineraler och vitaminer, zink, natrium, magnesium, och kalcium finns i mörk choklad. Även aminosyran som behövs när kroppen skall tillverka seretonin som även är känt som vårt lyckohormon.
Källa: Hälsoliv

Så nu skall jag unna mej lite äkta god schweizisk choklad! ;)



Kommentarer

Populära inlägg